måndag 30 april 2012

Stukad vänster handled!

Ja det är helt otroligt och jag får återigen skylla på cykelvägar : ) Jag såg fram till att få köra en långtur på Cykel idag med Mikael, vi skulle trampa upp till Marstrand och hem igen och med denna cykeltur ville jag finna ut av eventuella skavanker beroende på sittställning så man kunde justera den.
För att ta sig ut ur denna stad så är det cykelvägar som gäller och redan vid Stig Center när vi stanna för rött ljus så fick jag min handled stukad hehehe, jag skulle vrida loss vänster sko men var för nära Mikael och fick snabbt försöka få loss den högra men då hade jag redan börjat falla åt sidan och hade inte en chans att förhindra fallet som måste ha sett riktigt komiskt ut : ) jag satte i handen för att dämpa smällen med följd till att det smärta som tusan, men den värsta smärtan började avta ganska snabbt så vi trampa vidare, det dröjde inte länge förrän det började göra ont igen och jag kunde inte ha handen mot styret och det gick varken bromsa eller växla, får vara glad att det var vänster hand eftersom det bara är dom stora dreven som används där. 
Att cykla med en hand blev för jobbigt för att jag skulle stå ut med en långtur och bestämde att vi åtminstonde kunde ta oss till Bohus Fästning innan vi vände om, det positiva med allt var att jag tvingades att ligga i tempostyret under resan vilket funkade hyffsat bra, jag får lite ont i nacken men det är nog mycket en vanesak utöver att den behöver tränas upp mer också : )
Så summan av dagen blev bara 37km men det är så klart bättre än ingenting.
Tack och lov så har jag en del boxningslindor hemma för i morgon måste jag in och jobba så då får jag ta och linda den hårt för det gör jobbigt ont nu.

Då jag inte fick någon långtur som kunde tala om hur bra jag sitter så lät jag Mikael filma mig hemma så jag kan pausa och analysera vinklarna, fattar inte varför jag cykla så långt bort från kameran bara hehehe

Imorgon får det bli en löprunda efter jobbet, men hur tusan skall det gå med simningen på Onsdag? får väl ta en flytbräda och bara köra benspark eller nåt : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar