måndag 2 april 2012

Nästan 2 dagars vila : )

Har inte tagit något kort i det sista så här kommer ett Matcho kort jag hittade på en typisk Fredrik : )

Efter spinningen i Lördags så mådde jag toppen dagen efter, men istället för att träna så lade jag full focus på en storstädning här hemma med Maya innan Anita kom hem, det blev till att konka ner hela montern till källaren som legat och skräpat sen sist mässa och jag puttsade alla fönster m,m m,m så lite av ett träningspass blev det ändå för jag höll på i stort sett 6 tim non stop : )
Idag bestämde jag mig för att låta bli träningen också eftersom jag inte sovit mycket inatt och det ända jag fått i mig på hela dan var en liten lunch kl 11. men när kl var 19 så tittade jag på cykeln som jag fixade till igår, jag hade krängt på riktiga däck m,m (nu är trainern ihop packad och intryckt under sängen) och bestämde mig för att ta en första tur på den bara för att få testa : )
Det var lite som att cykla för första gången, detta var första gången jag cyklade med tempo styre och skor som sitter fast i pedalerna. Det blåste en hel del på sträckan jag valde och när jag kröp ner i styret så blev det väldigt ostabilt , jag fick lite panik känsla när vinden hugg tag i mig hehehe men efter att krypit i och ur detta styre några ggr så blev det bättre,  vi skall nog snart bli kompisar jag och cykeln när vi matat några mil tillsammans : )
Jag körde bara 1 mil för att få känna på cykeln lite och när jag var hemma så tyckte jag att när jag ändå har tatt mig ut så kan jag lika gärna ta på mig joggingskorna och göra en snabb löprunda också, det blev en snabb runda på 2,5km med backar och trappor.
Nu var kl 20 och jag svimma nästan av hunger, tryckte i mig en curry gryta med ris och svor lite åt mig själv som slarvat så här idag.
I morgon blir det full rulle ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar