torsdag 26 april 2012

provar nya våtdräkten




Fick en sms att min våtdräkt har kommit : ) Sprang som en tok för att hämta den och prova så den sitter som den skall då det var postorder.
När jag packa upp den så klia jag mig i huvudet och undra hur tusan jag skulle komma i den lilla blåsan där, såg ut som om den skulle passa Maya hehe.
Men storleken var perfekt och jag skall ner 3-4 kg till innan det är dax.
Det följde med instruktioner hur man tar den på men det borde även stå en varningstext att den lätt framkallar klastrofobi det var som att ta på sig ett extra skinn hehe.
Man skulle ha handskar på helst för att risken var annars stor att naglar kunde riva sönder neoprenet, sen var man tvungen att ha en plastpåse på händer och fötter när man skulle trä på den, efter en stund blev det svettigt så det var bara att kränga av den igen. Det var betydligt lättare att få den av än på : )

Jag bestämde mig för att vila 2 dagar nu så jag har pigga ben på Lördag, var och hämta ut start paketet idag och längtar efter att få springa lopp igen med alla glada motionärer och jippon runt om kring.
Jag cyklar dit och springer loppet som ett lugnt träningspass, så vi hörs på lördag med info.
Samma dag som jag springer Näsetloppet på 10,5km så skall min vapensyster Magda springa ultra mara på Lidingö som är 50km, snacka om kontrast hehehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar