måndag 23 april 2012

Löpning i strålande sol!

Måndagar är helt klart dagen för mig att inte tycka om, jag vänder alltid på dygnet över helgen med följd att jag sitter uppe på natten. När klockan ringde 05:00 så var det omöjligt att ta sig upp så först 06:30 tog mig ur sängen, fick kasta på mig löparkläderna för att snabbt kuta raka vägen till jobbet.

Efter jobbet så fick det bli en lite mer seriös löparunda, det blev 9km på 44min detta är den fart som passar mig bäst nu och jag lär inte bry mig om att öka mer då det känns riktigt bra i det tempot och det är alldeles för kort tid för att bli snabbare nu, det är bättre att jag lägger focus på uthållighet i denna farten : )
Efter 8km så var jag framme vid backen jag lekte med i Fredags och nu var det inte lika spänstiga ben som snabbt for upp här utan det var tunga ben som fick kämpa *S* väl uppe på toppen tog jag ett snabbt bloggfoto (ser lite ut som om en alien skjuter hål i huvudet på mig med nån form av laser hehe) där jag ser galnare ut än vanligt *S* sen var det bara att springa sista km hem och få ner flåset.
Jag brukar slarva med stretschingen, jag stretschar alltid men averkar den lite väl snabbt, så jag la ner lite extra tid på detta samtidigt som jag dunka i mig min pulverdrink, körde även lite planka något som jag borde göra betydligt oftare då den är grymt bra för bålen..
Hej svejs ; )
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar