onsdag 4 april 2012

Sim & Löpning med nya skor

Jag började dagen med att dra till Löp&Sko för att äntligen få mig ett par ok skor, han som tog hand om mig hade själv kört en del trialthon och jag fick en del tips : ) Jag fick mig ett par Saucony som var ganska stabila eftersom jag rullar mycket i mitt löpsteg. Han föreslog att jag skulle lägga mest tid på terränglöpningen  och gärna mycket kuperat eftersom asfalten är elak och gärna framkallar skador då jag inte har så mycket tid på mig att komma iform. Eventuellt köper jag mig ett par riktiga tävlingskor när det är dax.
 Jag joggar bort till Kristinedal och kör ett simpass på 45min, orkade inte hålla räkning på varven utan körde bara på där jag varvade bröstsim med frisim (mest bröstsim) Nu tog jag med mig andningstipset som vi lärde på simskolan sist" btw det var ingen simskola idag pga påsken" det dom lärde ut var att efter inandning så räknar man lugnt till 3, på 1 håller man andan och på 2&3 blåser man ut. Detta har jag envist provat med 2 armtag min idiot för när jag idag gjorde det på 3 armtag funka allt mycket bättre hehehe så nu kunde jag köra en längd mycket lättare, fast tekniken känndes stressad som om jag bara plaska på men detta skall vi gå igenom nästa gång så nu börjar det se ljust ut : )
Jag joggar hem och sätter i mig en återhämtningsdrink för att sedan dra ut och testa mina nya skor på en 5km runda lugnt och fint på 24min.
Väl hemma så fick det bli lite stretching och fysövningar på gården, här har vi en stor staty som heter Poseidons öga att köra in foten i hans pupiller ger en go stretch i baksida lår : )
Imorgon väntar Boot Camp i Skatås med Army training, har ingen aning på vilken nivå dom lägger detta så jag laddar och förbereder mig på den värsta fysen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar