lördag 5 maj 2012

Bialthon pass utan avbrott : )

Då det blev en gipsad skena efter fallet sist så fick jag ett uppehåll några dagar med träning, jag tog på mig skorna igår och stack ut på en kvällsrunda men fick ganska snart avbryta då det pulsa i armen efter stötarna som blir när man springer.
Idag kändes allt bra och jag gjorde mig klar för en Cykel och löprunda, men nu jäklar skulle jag ha en cykelväg där jag kan ligga och köra utan massa avbrott och störande moment, jag vill ju kunna ligga och bara nöta på.
Jag kom på en perfekt väg som går jäms med 45:an och här är det i stort sett ingen trafik så jag kan gå in i min egna lilla värld, då denna vägen bara är några km så blev det många rundor fram och tillbaka men gud vad skönt det var att bara få köra på utan stopp.
Vinden var riktigt tokig idag, den kunde ge mig skuts fram för att sen hit my face och bromsa upp, det var i stort sett från sidan jag hade vinden och några gånger höll jag på att bli avkastad och då var det inte så kul att ligga i tempostyret ( som faktiskt var som gjord för gipsarmen) men annars låg jag i den i stort sett hela tiden och det kändes toppen, hade inte lika ont i nacken nu.

När jag kom hem sprang jag upp med cykeln och bytte snabbt om till löparskorna, det tog högst 5 min innan jag var iväg löpandes, det kändes riktigt bra och det var inget som krångla eller gjorde ont.
Så fort jag kom hem så la jag mig i plankan då jag fortfarande hade flås jag blev tvungen att ge mig efter 1:35 *S* men just att ligga i tempostyret tar gött på bålen så det var inte konstig att jag fick ge mig tidigt. Jag stretschar ut och trycker i mig min drink, är glad att kroppen funkar igen efter alla problemas som varit i det sista : )

Min Bialthon Cykel 44km, 1 tim 27 min 30,33 kmh.
                     Löpning 5km 26 min 11,54 kmh
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar