lördag 28 april 2012

En alldeles underbar dag!

 Ja sådana här dagar bara älskar jag, Näset loppet startar inte förrän 15:00 vilket passar denna killen som gärna slöar på morran : ) Jag drar i mig en rejäl frukost kl 11 och dricker så mycket som möjligt då jag känner att natten har torkat ur mig, jag är inte helt återställd då bihålerna forfarande trycker och dom sista dagarna har jag haft en jobbig huvudvärk.
Packar ryggsäcken full med ombyte m,m och bestämmer mig för att dra lite tididgare än vad jag först tänkt då jag inte vet var det är någonstans bortsett från Näset, jag bestämmde mig för att bara följa cykelvägar dit    och nu vet jag att cykelvägar är jävla skit när man kör med lite tempo på en racer, dom förbannade skyltarna är ju placerade jäms med vägarna så man har ingen chans att se vad det står på dom utan att bromsa in och det blev mååånga inbromsningar på min rutt, det är dålig asfalt på många ställen med gropar som helt plötsligt bara dyker upp och folk som man inte vågar lita på att dom håller sig på sin sida, usch det blev mycket gnäll på mig nu hehehe men jag kommer aldrig mer välja cykelvägar som alternativ till att cykla på : )
Väl framme vid startplatsen hitta jag en fin plats vid en mingolfbana där jag parkerade och bytte om, nu gick det fortare att ta sig hit än jag trodde så det var en hel timme kvar till start, så jag strosa runt och titta på montrar med lite blandat innehåll, men det bästa av allt var att jag träffa min stora idol hos Team sportias monter självaste Ted Ås som i mina ögon en stoor förebild och han har vunnit Kalmar Ironman flera ggr och kom 3:a förra året, vi snackade en stund om lite av varje ang Kalmar m,m.
Jag ser mer sliten ut på kortet än vad jag faktiskt var : ) Jag har hela tiden hört att detta lopp skall vara tufft kuperat och precis innan start så nämnde dom det igen och jämnförde det som att springa gbg-varvet, jag hade redan innan bestämt mig för att ta det i ett lugnt tempo då jag inte är helt frisk och min huvudvärkstablett som jag tog med mig hade tydligen blivit kvar hemma likt förbannat *S* jag drog iväg i ett tempo som jag vet inte höjer pulsen för mycket och kunde faktiskt hålla den även upp för backarna som tack och lov inte alls var så fruktansvärda som jag trodde, vid 8km så kännde jag mig pigg och bestämde mig för att öka farten lite grann och vid 10km så börja jag hitta byten som jag bara skulle ta mig förbi vilket slute med en tok spurt sista 50m in i mål deä jag hade en tjej 20m framför mig som jag bara skulle ta, det blev målfoto på den så det skall bli kul att se resultatlistan sen : ) tror jag sprang på 54min enligt min kl men får invänta resultatlistorna.
Efter att jag fått i mig lite banan och fyllt på med vätska så passa jag på att titta lite på dom som fortfarande kämpa sig in i mål follan, jag kände mig riktig pigg och försökte dra på bra med cykeln hem, nu gick det lite lättare eftersom jag visste vägen hem och inte behövde bromsa in lika ofta för att se på skyltar hehe det kändes en del i låren när jag tryckte i uppförsbackarna, väl hemma så stretcha jag lite (borde lägga mer tid på detta) och tryckte i mig en återhämtningsdrink
.
Totalt idag blev det 35km Cykel och 10,5km löpning
.
 I morgon är det vila för att på måndag köra en längre cykeltur till Marstrand och hem igen.
På tal om detta så ringde Magda min vapensyster som idag sprungit det ur tuffa loppet runt Lidingö som är 50km långt med den fruktade Abborrebacken 2ggr m,m och plaserade sig 4:a av tjejrna och 29 totalt av 750 löpare, hatten av för super Magda "Respect" längst upp till höger i min sidebar har jag länk till hennes blogg, gå in och läs mer där (Maggiestar)

Ha det gött alla : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar