söndag 22 april 2012

En liten cykeltur!

Ja då var det dax för en cykeltur med Mikael, jag höjde sadeln för att känna om det avlasta låren mer och det gjorde det, så nu behöver jag bara få upp styret lite också så har jag nog hittat hem här.
Våran resa blev 45:an upp till Bohus, över till Kungälv och sen vidare ner på Hisingen genom Kärra till Ringön och över till Gamlestan igen.
Det blev inte så långt som jag trodde, bara 35km och jag som trodde det åtminstonde skulle bli 50km hehehe 1tim 14 min tog det och snittet var 28kmh vilket inte stämmer med värkligheten då det var flera vägarbeten som bromsa upp oss och många rödljus där det blev tvärstopp, när vi körde så låg vi mellan 30-35kmh.
Det var nog tur att vi inte körde någon längre sträcka då jag tydligen inte är återställd från den värsta förkylning jag någonsin haft, varje gång vi var tvungna att stanna till fick jag våldsamma hostattacker och näsan rann under hela resan, kan inte fatta hur mycket snor som får plats i skallen, efter allt mitt fräsande nu så borde det ju vara snustorrt där uppe : )
Ett annat problem jag har med utrustningen är skorna, jag har kännt av det förut också där tårna domnar på mig, får hoppas det är så enkelt att jag helt enkelt spänner på dom för hårt, nästa gång skall jag låta dom sitta lösare men samtidigt så får ju foten inte glappa hmmm?
Nu blir det focus på löpning kommande vecka : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar