onsdag 18 april 2012

Nu jagar vi ut demonen

 06:30 var det Valhalla med simskolan, dom gick tack och lov igenom förra veckan övningar men då mina luftvägar inte är helt ok så var det tungt att få till andningstekniken. Idag fick vi en dolme mellan benen och det var mycket skönt hehehe (en dolme är en flytkudde som man lägger mellan benen för att slippa använda dom när man tränar armteknik) man kunde helt enkelt konsentrera sig på armar och andning.

Nu som det är dax att trappa upp träningen så fick jag en genial ide när jag kom hem, på jobbet har vi ett omklädningsrum med dusch som inte används mer än till ett lager.
Jag plocka ihop alla arbetskläder, åkte till jobbet med dom och röjde upp i omkl.
Hela tanken med detta är att jag skall springa eller cykla till och från jobbet varje dag och då det bara är 2 km dit så får jag ta ut svängarna på rundorna, jag har mätt upp en löpsträcka på 6 km och en cykelrunda på 2 mil som får bli dom minsta streckorna.
Då jag åkte dit i löparkläder så tog jag en jogging tur hem och i morgon blir det cykeln som gäller.
När jag kom hem så blev det till att jaga ut demonen med ett riktigt hett bad, så där gott varmt att hjärtat  rusar och man börjar svettas : )
Trycker även i mig en återhämtningsdrink  *S*
Nu känns det riktigt bra : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar