torsdag 29 mars 2012

Var tvungen att ta min röv på allvar : )

Denna skönhet till Våtdräckt är snart i min ägo och skall hjälpa mig en bit på väg hoppas jag : )

Efter Lördagens tur på cykel förstod jag att det är bäst att ta lite off om mina sår i röva skulle få läka ordentligt, jag gick och gnällde på jobbet hela måndagen tills Anita blev förbannad och skicka mig till apoteket för att köpa antiseptisk salva och plåster som tålde en del "oj sa jag det känns ju nästan ingenting nu" och då blev hon ännu mer förbannad för detta hade hon bett mig göra redan på Fredagen och blivit trött på mitt gnällande varje gång jag satte mig ner hehehehe.

Igår var det simskola innan jobbet och denna dag gick passet ut på just det jag har svårast för när det gäller frisim nämligen att andas : ) Jag fick lite klarhet i denna konst, men det är lååångt kvar innan det kommer kännas lika naturligt som när jag bröstsimmar.
Det fick räcka med detta pass denna dag och efter jobbet blev det vaxning och nya plåster : )

Idag tog jag en härlig kort kvällsrunda på 5km men med lite tempo (22min) och detta är en platt asfalts väg. Jag måste investera i nya löparskor fortast möjligt för dom jag har nu är inköpta terängskor som köptes för 2 år sedan innan jag sprang Lidingö, jag kännde hur dom var stumma mot asfalen och detta är mycket illa då det är att tigga om skador i knä eller benhinnor.
Jag får ta en tur till Löp&sko http://www.lopsko.se/ fortast möjligt.

Igår tog jag en lunch med super Magda http://www.blogg.dansfitness.se/#home som skall köra sin andra Ironman iår, det blev en del prat om träning då så klart och jag fick en del goa tips.

Btw så harjag har anmält mig till en löptävling till som blir ett gott träningspass http://www.nasetloppet.se/ detta är en runda på 10600m och har tydligen en tuff bansträckning med mycket upp och ner, min plan är att cykla dit ut (det är några mil) springa loppet lugnt och fint för att sedan cykla hem.
Jag älskar att vara med på lopp pga alla glada likasinnade som är med och att man gärna kämpar på det där lilla extra när det blir tungt, Ute i Askim är det en härlig natur så detta blir godis : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar