lördag 24 mars 2012

Gött pass med Gym inne och Cykel ute

Tog Cykeln bort till Gymet och mötte upp Micke där, vi splittra oss idag då vi prioriterade olika.
Jag vill spara min vad några dagar till och på tal om det måste jag berätta en annan rolig grej som hänt mig roligt är ironiskt : ) efter att jag rodde milen i Torsdags så sved det våldsamt mellan skinkorna när jag duscha, tänkte inte så mycket över det utan gissa på att jag bara har gnidigt så det blivit ömt, igår när jag duscha gjorde det fortfarande väldigt ont så jag var tvungen att titta efter, det visade sig att jag hade 2 stoooora köttsår mellan vardera skinka hehehe troligen hade cykelbyxorna jag använde till rodden glidit upp och skavt sönder mig *S*
Sånt händer när man utestänger smärta och bara kör på : )
Tillbaka till dagens träning.
Jag värmde upp lite och ställde in SkiErgen på 5km körde 800m ganska lugnt för att sen tokspurta som Northug i 200m i en sådan spurt tar man i allt vad man har som om det bara skulle vara 10m man spurta, här sprutar mjölksyran i kroppen och man får knappt luft att andas, sen kör man vidare 800m i lugnt tempo får ner pulsen och återhämtar sig tills det blir 200 nya, detta körde jag till 5km var gjorda.
Efter SkiErgen gick jag bort till TRX körde min favorit+plankan.
Vi bestämde att mötas ute vid Cyklarna kl 11 och drog iväg Upp till Skatås, där tog vi även promenaden upp för Helvetes trappan som gick riktigt bra, jag fick ta trappstegen plattfotad upp för att inte belasta vaden. När vi kört 8km runt så var jag nöjd medans Micke skulle ta ett varv till på den innan han drog till jobbet.
Ett gött 2tim pass blev det och tack och lov sitter mina köttsår så långt in att det inte blev något problem med cykelsadeln.
Cyklingen blev nog nästan 3mil totalt.
Imorgon åker jag till Helsingborg för att vara med på en mässa där med PhunnyFace går upp med tuppen och är nog hemma sent på kvällen så det blir en fin vilodag där jag kommer stå framför en kassaapparat hela dagen så skinkorna kan få läka : )

Det går åt en del vatten när man trampar på i den härliga vårvärmen där man är tvungen att klä sig någorlunda varm för att inte frys i nerförsbackarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar