lördag 17 mars 2012

1 Mil i ett grått Gbg

Vågade mig inte ut på en runda igår då jag kännde mig kass efter jobbet. I dag så känndes det mycket bättre men för att inte göra något dumt om nu kroppen skulle protestera så packa jag ryggsäcken med lite varmt, en vattenflaska och var beredd på att gå om det nu skulle behövas. Jag mätte upp en sträcka på en mil som gick in till stan, Götaälvbron över till Hisingen och ringön norrut till tågbron över till Gamlestan igen.


Göteborg idag var lika grå och trist som självaste gasklockan, det var riktigt rått och jag min idiot hade så klart glömt kvar mössan hemma som jag extra noga med att jag inte skulle glömma, en sån miss är riktigt irriterande : (



Väl framme vid bron började jag irra runt och leta efter trappan upp hehehe det visade sig att för att komma upp på norra sidan fick man ta sig till brofästet vid nordstan, : ) ända gången jag tatt mig över denna bro till fots är i Gbg-varvet men då kommer man ju från andra hållet hehe


Nån stans där borta i dimman ligger Gamlestan, jag har hållit ett mycket lugnt tempo där pulsen inte gått upp mer än en snabbare promenad och en snabb promenad med en lättare förkylning har ju ingen dött av ; ) jag vakna i morse med tät näsa och tryck i bihålerna, då jag undviker medisiner så långt det är möjligt så slog det mig att en lättare ansträngning ute får fart på bihålerna och jag fick fräst ut och tömt systemet på ett helt naturligt sätt : )



Efter turen genom Ringön är jag nu framme vid tågbron och långt där borta kan man se Läppstiftet vid bron. Det har kännts riktigt skönt och i detta lugna tempo kan man lätt mata mil efter mil då det inte påfrestar kroppen något nämnvärt, det har rullat på hela sträckan med endast 5 sek stopp för korten : ) Jag har inte kännt av några benhinnor eller andra skavanker, mina tankar har bara varit positiva (bortsett från den glömda mössan hehe) och jag har hela tiden haft focus på min hållning och löpsteg.



Väl hemma lika fräch som när jag gav mig av blev det lite stretching på lekplatsen, denna mil tog exakt 60 min så ingen kan säga att jag har utsatt mig för onödig ansträngning med en förkylning ; )

Nu saknar jag att få köra ett riktigt träningspass där jag kan pressa kroppen till total utmattning för det är den typen av träning jag gillar bäst, men jag måste ju prioritera långdistanser och uthållighet framför hård mjölksyreträning och snäääälla demon lämna min kropp nu.

Förhoppningsvis kan det bli ett tufft pass imorgon då planen är att köra ett mixat cykel/trapplöpning med Vapenbroder Mikael Leijon, mer om det i så fall kommer här i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar