torsdag 22 mars 2012

Äntligen fick jag piska skiten ur mig : )

Ja äntligen var det dax att få träna på riktigt igen. Jag joggar lugnt bort till gymmet och då min vad fortfarande är stenhård och smärtar vid ansträngning så var det bara att välja något som inte belastar den för mycket och det fick bli det jag har en hat kärlek till "Rodden" : ) bilden ovan är min favorit maskin för här kan jag snegla ut mot Säveån emellanåt.
Jag bestämde mig för att köra den smärtsamma milen, höll ett jämnt fint tempo där jag kontrollerade pulsen för drar du på dig mjölsyra för tidigt är det svårt att stå ut hela vägen, (1 mil på rodd är långt) när jag hade 1000m kvar och det värkte gott lite över allt så växte hornen i pannan och jag började köra för fullt.
Det är detta jag har saknat, när man kör sig till total utmattning hjärnan vill men musklerna svarar inte : )

Tiden blev 46 min 40 sek, detta är jag nöjd med då det var längesedan jag rodde och har varit sjuk länge.


Efter rodden gick jag bort till TRX:en och körde min favorit där + plankan, så med rodd och dessa övningar fick bålen en go omgång.

Efter detta körde jag benen på maskiner (3 olika övningar) Jag kör med inte för hög belastning men mååånga reps istället, detta älskar jag också för efter en stund börjar det svida gott i musklerna och eftersom man inte har så tungt kan man köra en stund med denna härliga smärtan.

Mycket nöjd med dagens övningar jogga jag lugnt hem, tryckte i mig en återhämtningsdrink, tog en dusch och sitter nu här och skriver.

Nu skall jag ut och värma på en god pasta rätt Anita har lagat med brockolisås *S*


Här en video snutt på min favorit övning på TRX, jag körde den 3x10 och avsluta med plankan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar