onsdag 21 mars 2012

Simskola och äntligen är jag frisk : )

Ja idag gick jag upp med tuppen, Jag har börjat simmskola i Valhallabadet som går varje Onsdag i 12 Veckor framåt med start 06:30 på morgonen, blir perfekt timat till jobbet.
I stället för att slösa tid på att lära mig crawl på egen hand med risk att bara göra fel så kommer detta bli toppen, 3 st tränare som simmar/simmat på elitnivå skall förhoppningsvis kunna göra mig till en ok crawlare : )
Dag 1 bestod enbart i benspark med flytbräda, detta var riktigt tungt men härlig träning för benen. I Ironman skall man undvika att använda benen så mycket det går i simningen med tanke på att dom får sitt helvete på resterande sträckor.
Detta kommer jag ta upp med dom efter/om jag lär mig grundläggande teknik, man måste lära sig gå innan man springer ; )
Så nu kommer jag köra detta + 1 dag extra på egen hand där jag kör detsamma som på skolan. Nu kan jag lägga all annan träningstid på dom tunga bitarna Cykel/löpning.

Det bästa av allt är att NU ÄR JAG FRISK så äntligen kan det bli åka av igen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar