måndag 2 juli 2012

Hur lång tid tar det att gå? : )


 Ja det var något jag skulle ta reda på idag och som är bra att veta på dagen D för kl 22:00 stänger dom och då kan det vara gott att veta om man hinner fram i tid ; )

 Men först så fick det bli en löprunda där jag tog sikte på Röde Sten under Älvborgsbron.

Jag hade lite träningsvärk i benen efter Lördagens gympass men det var en sådan där go en som gör att det sprätter i benen och man vill bara ge dom vad dom tål för att det är så gott : )  Planen idag var ett långpass där jag skulle hålla mitt lungna distanstempo.
När jag kommit fram till bron stanna jag till och tog dessa korten snabbt och vände sedan om hem igen, eftersom jag slarvat med vätskeintaget och maten idag så var jag ordentligt uttorkad efter en stunds joggande trots att jag hade 2 midjeflaskor med mig. Så det fick helt enkelt bli löpstopp vid Shell tappen som ligger vid centralstationen och härifrån klocka promenaden hem.
Jag hade sprungit exakt 15km och detta tog 1 tim och 26 min, ett behagligt tempo som jag kan jogga en bra stund till på



 Såååå glad att jag hade Visa kortet med mig för det brukar jag ju inte ha när jag tränar haha tryckte i mig dessa 2 godisbitarna samtidigt som jag började promenera hemåt : )


Jag säger bara fy tusan vad tråkigt det är att gå och vad lång tid det tar haha jag fick ju god lust att börja jogga flera ggr på vägen men lät bli då det faktiskt skulle bli intressant att få svar på hur fort man går. Jag hade inget jättehögt tempo för anledningen till att man kommer att gå en del på dagen D är ju att man helt enkelt har stumma ben som inte tar en framåt eller man har fått kram eller annan skada och då är det inte lätt att gå så fort.Jag är ju trots allt en gubbe som bara tränat några månader inför detta : )
När jag kom hem tillslut visade Strava att det var 4km och det tog 36 min, så realistiskt om man är halt & lytt så får man nog räkna med att 1 mil kan ta 1 tim 30 min.

Nästa gång blir det gott att få springa hela vägen hem, en trevlig sträcka efter älvkanten som mäter 19km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar