lördag 28 juli 2012

Träningsläger dag 5

 Idag åkte vi så klart ut till stranden på Saltö igen men nu blåste det hårdare in mot stranden så det blev inte nån längre sträcka jag simma fast jag fick några tunga kallsupar och det var inte fel att känna på. Nu var det  strömt, fullt av tång, grumligt och svårt att se maneter m,m. : )
Men istället så skulle jag pressa mig hårt på löpningen hem och här var det inte lika blåsigt utan solen brände gott.
Jag tryckte på lite hårdare än mitt vanliga tempo och gjorde 6,5 på 33min (fan jag skulle ju inte bry mig om tider) så nu är dom nya skorna inkörda och får vila tills den 18:de.

Hemma i trädgården blev det lite fys, här nedan har ni en bra övning att köra om ni har en gunga stående hemma, jag bara älskar denna : )


 Upprepa tills ni inte klarar att genomföra den mer och då kör ni några ggr till, vila 30sek och på han igen ; )

 Tror jag blivit lite bränd nu igen, jag glömmer alltid solskyddskrämen, farsan sticker till mig en iskall öl som sitter sååå gott för nu är det vila i morgon Lördag det skall tydligen ösregna hela dan vi får hoppas det blir ok väder på Söndag då jag skall cykla hem igen och Semesterveckan är slut.

 Vi tar kvällen på Daftö Camping och leker lite med Maya, här är det Flome Ride på G : )
 Sen frossar vi i Pizza och öl m,m, typsikt mig är att lagra upp direkt för att slippa stå i kö hahaha
Önskar ofta jag kunde ha den härliga energin som Maya har, jag kan se i hennes löpsteg och kroppstyp att denna tjejen helt klart kan hitta sin grej i en friidrotts arena : )

Nu skall jag köra tjejerna till bussen hem så dom slipper sitta här i lillstugan och tråka i regnet.

Ha det gott denna regniga dag och håll tummarna för att jag får en trevligare resa hem än hit ; )

1 kommentar:

  1. Jag kan inte annat än imponeras av dej och din idoga träning!
    Hoppas verkligen att allt går din väg när det väl är dags för denna IM!!!

    SvaraRadera