söndag 8 juli 2012

En tur till Marstrand

 Vi hade bestämt att ta turen till Marstrand i dag (jag & Mikael) men när jag vakna i morse så mådde jag inte helt ok och funderade skarpt på att hålla mig hemma vilket så klart hade varit det mest förnuftiga. Under tiden jag drack mitt morgon kaffe så bestämde jag mig för att sticka iväg iallafall för det är ju bara att hålla ett riktigt lågt tempo så skadar det ju inte gammelgubben : )
Talade om detta för Micke för att han inte skulle behöva ligga och gubb köra med mig då han själv är i tipp topp form men han ville haka på ändå token : )
Laddade min cykel enbart med vatten och tog med mig visa kortet för att kunna köpa något att stoppa i magen framme vid Marstrand (börjar gilla denna lösningen haha)

Jag har nu länge funderat över om det inte är dax för mig att få punktering för jag har klarat mig mååånga mil nu och jajjamen, efter ytterby gick framdäcket på vägen dit och sedan gick ta mig fan bakdäcket också på vägen hem hahahaha.
När man är ute så här så lagar man inte däck utan man har med sig innerslangar och byter bara ut dom, jag hade bara med mig en slang så det var allt tur att Micke klarade sig från punktering då jag fick en av honom också. nästa gång ser jag till att ha minst 2 slangar med mig.
 Tryckt i mig 2 bananer 1 äpple och en coca cola och är nu redo för hemfärd.
 Stackars Mikael som har fått denna gamle tok som vapenbroder, men han håller minen bra tycker jag haha
 Här är mitt andra slangbyte på vägen hem : )
Jag fick ju lite träning på att byta slang iallafall och det är ju inte fel det heller hahaha


På vägen hem så lurade jag bort oss lite för när jag ligger och kör i tempostyret så ser jag inte så mycket framåt utan stirrar mest ner i asfalten och helt plötsligt så trodde jag vi var i Kungälv men vi var i själva verket bara i Ytterby hahaha jag guida in oss mot vad jag trodde var Komarken och kunde inte förstå varför jag inte kände igen mig hahaha det var bara att vända om och köra rätt : )

Hela denna resan körde jag mycket fortare än vad jag skulle och borde ha gjort, det blir lätt så när man inte är ensam vilket så klart är jävligt dumt av mig, men, men framme i  Kungälv känner jag att kroppen protesterar ordentligt, vinden har gjort att jag inte kännt av febern så mycket bortsett från att jag blev väldigt matt mot slutet.
Jag ber helt enkelt Mikael köra på i eget tempo från Kungälv och hem för nu skulle jag gubbköra ordentligt sista biten så det inte händer något galet och det skall han så klart inte behöva lida sig igenom : )

Väl hemma träffar jag en kille som jag stannar för att prata med och tro det eller ej men då händer exakt samma sak som när jag spräckte handleden sist, får inte ut ena foten i tid och välter så klart mitt på vägen hemma där ligger jag och svär & åmar mig för det gjorde faaaan så ont, alltså det var samma hand som sist och den var inte helt läkt ännu så nu trodde jag helt klart att det gått helt åt helvete med allt.

Min handled är inte sämmre än vad den var innan och nu har det gått många timmar sen fallet Phu : )

Detta var trots allt en härlig cykeltur som jag helt klart gör en gång till innan jag tar långturen upp till Strömstad V 30 då jag har semester, men helt klart är att jag skall välja en vardag helst för det var sjukt mycket trafik på vägarna dit.

Enligt Micke skall denna turen varit c:a 98km tror jag han sa vilket är en bra sträcka som långpass, tiderna brydde jag mig så klart inte så mycket om då detta skulle vara en lugn Söndagstur där jag i tillägg var sjuk också, men med alla stopp så borde det varit runt 4 tim eller något sånt tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar