torsdag 26 juli 2012

Träningsläger "dag 2"

 Jag vaknade på morgonen och benen är pigga & spralliga. Tjejerna sitter på bussen på väg hit nu med mina prylar så som löparskor m,m kl 12 sätter jag mig i bilen och åker in till Strömstad (en stad så invaderad av Norrmän att man får vara glad om man kommer in alls haha) när vi är tillbaks på Boot Campen så hiver jag mig över min väska och uppdagar katastrofen att mina löparskor inte var med men jag viste att jag hade packat ner dom, rusar till Anita helt förstörd och hon stackarn hade packat om väskan och då glömt att lägga tillbaka skorna. Då i mörkret så öppenbara sig ljuset och himmelen öppnade sig : ) Farsan hade hört problemet och slänger ut sig att han sponsrar med nya skor men det är ingen ide att åka in till Strömstad ännu då det kryllar av Norrmän som blockerar överallt.
Vi åker in på eftermiddagen till sportaffären och eftersom det inte var så längesedan jag var på Löp&Sko så vet jag vad mina fötter behöver. Det blev ett par värstingar "Asics Kayano 18" dessa skall jag nu bara springa in för att sen ha på dagen D.

Nu är jag så ivrig att få komma ut på öarna, den hemska vinden som blågade mig i går har nu tydligen tröttnat och är bara en lätt bris. Det är grått men med en härlig temp på 19 grader.
Jag sätter på Stravan enbart för att få veta hur långt det är till vägens ende och det mätte 8,7 km så fram&tillbaka blir det goa 17 km.

Jag sparng i ett härligt tempo dit ut och mina km tider var lika hela vägen, sen på vägen hem varva jag lätt jogg med snabb walk för att ta lite bilder och framför allt få njuta lite av den friska luften och miljön.

Här nedan fölger lite bilder (tyvärr gråa pga dagen) på hur det ser ut på min väg genom dom 4 öarna som är Daftö, Öddö, Tjärnö och Saltö.
 Vattnen slingrar sig som oftats brevid vägarna.
 När man springer här hinner man få med sig dom härliga omgivningarna men på cykeln går det för fort för att få sett något som helst för då har man fullt upp att hålla sig på kvar på dom smala vägarna när Norsken kommer blåsande i 100 knyck haha.
 När man ser höjden på broarna förstår man att backarna inte är att leka med : )
 Tjusigt!
 Broarna är så smala så dom tar bara en bil åt gången, nej jag stannar inte för rödljusen : )
 Visst lockar en sån här sträcka till en löprunda och så här ser det i stort sett ut överallt.
 Sista ön som inte är så stor
  Skolan som fyllde 100 år för inte så längsedan, här jobbade Morsan innan hon gick i pension.
 Det stora röda huset är Tjärnös havslabratorium, här jobbade Farsan innan han gick i pension.
Nu är jag framme vid vägens ende och det ni ser vid horisonten är Kosteröarna.
Här satte jag mig ner för lite meditation och stoppa i mig en bars innan det var dax att ta sig hemmåt .

Nu ligger jag efter några dagar med uppdateringen men skall försöka komma ikapp ikväll, mina ben är möra nu och skall få ta det lite lungt idag då vi nu äntligen har fått en riktig sommar med sol & värme .Det blir nog en familjedag med bad m,m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar