måndag 28 maj 2012

en slappar vecka satt fint för gubben : )

 Ja det fick bli en vecka där jag bara tog det lugnt, efter 15mila på cykeln kände jag av någon skit i kroppen och drog mig tillbaks direkt för att inte lösa ut något nu när det börjar rulla på ganska bra, det är bättre med några lugna dagar än risken för ett längre uppehåll där kroppen bryts ner.
Jag tog mig en löparrunda i Onsdags bara för att få lite spring i benen och i Lördags blev det en riktig Karate Fylla, jag kände att det behövdes och det kommer troligtvis inte bli fler dom närmaste 3 månaderna.
Jag skäms en hel del som glömde ringa Morsan på Morsdag, tänkte på det flera ggr under dagen men typiskt mig så glömde jag allt istället, fick pratat med henne nu nyss och vet att hon är inne här och läser så jag säger sorry Mammsen du är bäst och lillpojken din en riktig vela : )

Nu är det full rulle igen som gäller och jag starta denna veckan med att gå igenom alla 3 grenarna, jag vaknade redan 04:30 i morse och gick runt med kaffen till klockan blev 06 för då öppna bassängen på gymmet och jag stack dit och simma en tusing innan jobbet.
Efter jobbet ville jag både cykla och springa så istället för att nöta på cykeln som brukar ta lång tid så bestämde jag mig för att cykla med högt tempo så jag fick mjölkat benen ordentligt, det blev 17km i full speed med lite lagom motvind ena vägen, detta gick på 31 min och på dom långa rakorna kunde jag ligga mellan 35-40 km/h.
När jag kommer hem rusar jag upp med cykeln och drar på mig löparskorna för en 5km runda i ett inte allt för högt tempo då jag inte vill riskera någon skada, lite otäckt var det när jag nästan var hemma för då högg det till i hälsenan lite grann och jag drog ner på farten direkt kände noga efter om det kunde försvinna, det gick bra men jag var nu väldigt obs på den.

Ett litet skakigt klipp får ni här när jag ligger i motvinden och trycker på för fullt hehehe

 Nu kommer jag nog inte uppdatera bloggen efter varje dag jag tränar eftersom det kommer bli en hel del av den samma träningen hela tiden och det blir lite tråkigt att skriva om det, jag summerar min träning istället när jag väl skriver som troligen blir Torsdagar och Söndagar.

När jag kom hem höll Maya på och träna med sin skateboard, hon börjar få in balansen nu och jag skall hjälpa henne att bli riktigt duktig på detta, här nedan en lite filmsnutt på min älskade tuffa dotter : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar