onsdag 16 maj 2012

Superdräkt och mjölksyreträning

Idag kom jag på mig själv med att inte ha tänkt något på snusen överhuvudtaget och kan helt enkelt nu tala om för er att jag har slutat snusa på riktigt : ) För att fira detta köpte jag mig en trialthon dräkt som jag länge suktat efter, priset på denna är lika mycket som vad en månads snusning skulle kostat hehe.

Jag drog bort till gymet och var inställd på att verkligen få piska skiten ur mig, det var inte meningen att jag skulle ha tränat idag men eftersom jag var alldeles för pigg i benen så var jag bara tvungen att ge dom ordentligt med stryk på riktigt så jag kan vila med gott samvete : )
Jag fick se att dom hade 2 spinningcyklar inne bland alla kondismaskiner och fick en lysande ide *S*
Jag släpade helt enkelt fram en spinningcykel och ställde den helt intill löpbandet, nu skulle det köras hårt och intensivt, började med 15 min på cykel med högt tempo och tunga stående backar, hoppade sedan direkt upp på löpbandet för att köra samma upplägg här. nu fick jag känna hur grym dräkten var, det står att den är kylande och det kändes skrämmande bra, det går kanaler i den som kylde mig när jag tok svettades (fan vad nöjd jag är över detta köp) hoppade tillbaks till cykeln men nu sprutade mjölksyran i benen och det var riktigt tungt, körde på så gott jag kunde i c:a 10 min innan jag hoppa på löpbandet igen och nu var jag tok slut, benen var lika tunga som sista 3km på gbg.varvet och det gick bara springa 5min i detta tuffa tempo men jösses vad nöjd jag är med mig själv nu : )
Gick bort till TRXavd körde lite planka m,m och stretscha ordentligt en stund.
NU skall jag vila fram till loppet på Söndag iallafall hehe. (tror jag )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar