söndag 3 juni 2012

Uppdaterar veckan som gick

 Ja jag har inte varit aktiv på bloggen i det sista men inte helt frånvarande med träningen i alla fall som tur e.
Jag tar det ganska cool nu mera med träningen och lägger stor vikt på att återhämta mig ordentligt efter passen och kör inte så galet hårt heller för den delen, sedan när jag känner mig tok laddad så kommer jag att köra galet hårda pass med många timmar en period för att sen varva ner och lägga tid på återhämtningen igen : )

Tisdag körde jag samma upplägg som på Måndagen med en hård tempo cykling till Partille och ner till Kviberg där jag skulle träffa Mikael det blev 16km cykling, medans jag vänta på Micke så sprang jag en sväng upp för ett berg som tar gött i benen, när han kom så tog vi samma tur upp för berget igen och fortsatte sedan med en kuperad joggingtur som totalt blev det 7,5 km för mig.
Onsdagen kände jag mig lite mör i benen och nöjde mig med ett simpass på 45min där jag strunta i längderna och tränade en hel del på frisimmet som jag ligger efter med.
Nu ville jag låta kroppen återhämta sig totalt igen och körde inget förrän idag Söndag, det blev Hybriden upp till Skatås där vi stannade till vid centret och sprang 2,5 innan vi fortsatte resan in i skogarna med många goa backar som gav låren en omgång stryk, Micke "token" som cyklade med våtdräkten på hoppade i Delsjön för lite avsvalkning och simmade runt lite innan vi drog oss hemmåt igen, det blev totalt 2mil på cykeln.
Nästa gång jag gör en sådan här tur så gör jag bäst i att linda handleden som jag hade gipsad för det värkte gott i den när det skaka i nerförsbackarna : )
 Här har vi Micke efter ett dopp i Delsjöns grytan, det blir ruggigt varmt att cykla med våtdräkt : )
Efter ett mysigt pass med frisk luft i en härlig miljö kom jag hem nöjd med dagen och har nu massor av energi.
Detta med massa energi är ju något jag får när jag lägger tid på återhämtning.
För att göra allt så mycket roligare så gick jag och anmälde mig till ett Trialthon lopp som går nu på Söndag i Hindås : )
Eftersom jag inte behärskar frisimmet ännu så kommer jag troligen ta på mig korta våtdräkten och brösta simningen, detta tröttar benen mycket och det går långsammare än frisimmet men vem bryr sig då detta är enbart för att det är så fruktansvärt roligt och jag får lite erfarenhet från hur allt går till runt om och framför allt få känslan för växlingarna.
Distansen jag skall köra kallas för Olympisk distans vilket betyder Simning: 1500m, Cykel 40km, Löpning: 1mil.
Detta blir ett härligt träningspass där målet blir att klara målgång på 3tim, nu vet jag inte hur kuperat det är på banorna och hur mycket stryk benen får av bröstsimmet.
Men jag säger bara FY FAN vad kul det skall bli, min första Trialthon tävling, och det bästa av allt är att det finns bara en jag tävlar mot och det är mig själv *S*

Kommer nog mest köra simning denna veckan fram till loppet då det varit väldigt lite simträning pga Gipsningen jag åkte på.

Hej svejs! här hittar ni lite om loppet på Söndag  http://goteborgtriathlon.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar