tisdag 15 maj 2012

5 mila cykel i gött skitväder

 Idag  fick det bli lite cykeltramp, jag kom iväg senare än jag tänkt mig men det var ganska gott väder när jag trampa iväg kl 18 bortsett från en del vind. Jag tog sikte mot Kungälv och fick motvind på resan norrut och sedan dröjde det inte länge förrän det började spöregna också, det regna på snedden hehe men jag gillar skitväder och brukar få horn i pannan då, det är bara motvinden som man inte kan gilla så mycket men den hör ju till : )
 Det är ganska härligt att nöta gamla landsvägar men jag var lite nervös för kombin blöt asfalt och hård vind, nu gick det bra tack och lov.

 Framme i Komarken i Kungälv spöregna det något fruktansvärt och jag är så blöt man kan bli hehe, träffa en gammal arbetskamrat här och tog ett brake innan turen gick hemmåt igen, nu hade både regn och vind lugnat ner sig och jag tryckte på så hårt jag kunde för att få piska skiten ur benen så dom kan vila fram till Hisingen runt nu på Söndag. Denna rundan blev 5 mil och kändes riktigt gott.

När jag kommer hem så hade gulliga Anita köpt Suschi, så jag drog av mig allt blött, slängde mig in i en varm dusch för att sen avnjuta denna tallrik : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar