måndag 14 maj 2012

En rolig timme på Gymet : )

 Jag hade tänkt cykla en sväng idag med tanke på söndagens långtur, men vädret drog in mig på gymet istället, när jag kom in så var alla löpband fulla så jag tänkte jag kunde ge denna apparat en chans : ) Körde 20 min och ja visst det kändes lite i benen men jag kunde inte helt förstå poängen med denna maskin, det blev lite av en statisk träning där benen aldrig får sträcka ut ordentligt och är nog snäll mot knän &ben för dom som har problem med detta, men, men den var inget för mig : )
 Efter denna gå/cykla övningen så stack jag in på gymet och körde tunga benövningar, här liggande knäböj.
 Det finns gott om alternativ här inne och jag körde 3 olika övningar så benen var riktigt möra och goda.
Efter detta så hittade jag en ledig löpmaskin, jag började med lätt jobb och öka sedan tempot lite undan för undan tills jag var uppe i riktigt högt tempo där jag var tvungen att hoppa av för snabb vila och sen hoppa på igen för ny tok spurt, det var riktigt gott att springa av sig efter benträningen och lördagens gbg-varv.

Skal nog nämna att jag inte kunde låta bli att gå 2 ronder med säcken där inne, fick ta det lite lätt med vänsterjabben pga gipsen hehehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar