lördag 9 april 2011

Spring time

Halloa! Ja det blev några avsnitt Dexter igår och jag vakna 09:30, men jag gick inte upp ur sängen förän kl 12:00 några koppar kaffe och surfa på nätet är det bästa jag vet när jag är ledig. Lite synd att sova bort dagen när vi fått den första riktiga vårdagen och det skulle dröja en bra stund till innan jag kom mig ut. Jag har gått ett tag och tyckt att badet varit i skitiaste laget, så jag bestämde mig helt enkelt för att ta tag i det på mitt aldeles egna sätt. Så här får man smidigt ett kliniskt rent badrum: Ta ut alla lösa saker, klä av dig naken, stäng dörren, ta duschen och spola ner överallt, spreja sen överallt med rengöringsmedel, skrubba med borste, spola nu rent alltihopa igen och avsluta med att hoppa in i duschen själv, skrapa och torka sen av allt, och torka även av allt du satte på utsidan innan det ställes på plats igen : ) Anita och Maya gick på barnkalas och jag är glad jag slapp vara med för det är en lång pina att stå och se på ett gäng 5 åringar som lever rullan och våran egna lilla solstråle brukar själv få nog efter en stund då hon blir trött när det varit fullt ös en stund samtidigt som hon får socker kick av alla sötsaker. Jag drar istället iväg och handlar lite och passar även på att tvätta bilen som en sann svenne : ) Men så var det ju dax att få liv i den försoffade kroppen också, jag ställde mig på vågen idag och fick lite av en chock, 78 kg visade den och så mycket har jag aldrig vägt, det var inte så längesedan jag tävla i Karate där jag ställde upp i viktklassen -70 kg hehehe så när kvällen kom tog jag bilen upp till Skatås för min första löprunda sen Lidingöloppet i September. Det fick bli en runda på den tuffa kuperade 5 km men i ett mycket långsamt tempo för nu skall jag inte göra om samma misstag som sist och dra på mig dom gamla skadorna igen. Trots att jag tog det väldigt lugnt så kändes det tungt i benen och jag saknade helt löpsteget, men inte konstigt eftersom det är 7 månader sen sist. Rundan jogga jag runt på 28 min och då gick jag även upp för en av dom tuffare backarna, detta tror jag blir bra att göra ett tag nu innan jag sätter fart på riktigt. Nu slappar jag här med lapen och avslutar kvällen med några avsnitt av Dexter *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar