fredag 8 april 2011

Då blir det en ny runda med ny blogg

Ja då ser vi om det går bättre denna gången, sist blogga jag för att få en dagbok till min väg att genomföra en Ironman i Kalmar 2011, men kroppen tog för mycket skada av den svenska klassikern som jag genomförde 2010 med på tok för lite förebyggande träning. Nu har jag legat på latsidan i flera månader utan någon form av träning och detta har gett tydliga spår av nedstämdhet, trötthet och lätt iritation som påverkar mig, min familj och alla andra runt mig. Jag ligger uppe på kvällarna med denna laptopen som håller mig vaken långt in på natten, nu tex ser jag på serien Dexter som jag har inspelad och har pga detta en genomsnittssömn på c:a 5 tim, detta håller fan inte och jag måste vänja mig av med denna last som jag kallar avkoppling. Jag har inte helt funnit ut av vad som skall bli min nästa utmaning nu som Ironman lades på is (har så klart inte gett upp tanken på att genomföra den) men jag har tid på mig att hitta något nytt, nu behöver jag bara smyga igång träningen försiktigt och bygga upp den försoffade kroppen sakta men säkert så jag undviker skador. Ja då har jag startat bloggandet igen och hoppas för min egna skull att jag orkar hålla på länge denna gång, nu skall jag titta igenom lite scrapbooking bloggar och forum en stund, Facebook är jag trött på för det är bara samma skit som skrivs där hela tiden, jag tittar in en snabbis varje dag men det är oftast inget av värde. Nu blir det Dexter hehe och i morgon får man sova ut : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar