söndag 24 april 2011

Lugn fin Påsk med Jour och Maya lärde sig cykla : )

Helt ok påsk där jag tog ledigt på Torsdagen för att kunna handla till mässan m,m.

I Floda hittade jag en firma som sålde modul hyllsystem och jag fick till en bra lösning till bra pris, så nu har vi plats till 120 stämplar och jag behöver bara köpa till 8 plåt väggar när vi behöver mer plats och då har vi plats till 240 stämplar : )



Våran skrivare hade lagt av och det var akut att köpa en ny (även våran tv har lagt av) så jag drog till El-Giganten, väl där kom jag även hem med en ny LSD-TV 42 tum med 100 hz ( det blev en grym bildkvalite eftersom vi numer har Digitalt från Com Hem : )


Ja nu undrar ni kanske var tusan han har fått pengar ifrån, och det är så enkelt att jag offrar min semester i år för att kunna skaffa Phunnyface material och köpa in fler stämplar m,m

Jag fick slutlön och semesterpengar från mitt förra jobb vilket kom som en räddning för att lösa trycket som varit här ekonomiskt.



Det bästa av allt denna helg var att Maya lärde sig cykla och detta tack vare en cykel hon låna som sakna trampor där man sparka sig fram och hon fick snabbt in balansen, sen var det bara att hoppa på sin egna cykel och trampa iväg : )




























Jag har nu min sista vecka med beredskap på jobbet och skall en tid framåt ha en typ av bakjour där jag alltid skall kunna nås på telefon i samband med att nya killar skall ta över beredskapen, jag får bra ersättning för detta och skall nog stå ut ett par månader, men det är bara jag som har denna telefon jour så det blir 24/7 i minst 2 månader så det kan bli många nätter där jag blir väckt och får dagarna förstörda.


Jag fick inte till att lägga in film denna gången heller vilket var synd då jag filmat Mayas cykeläventyr, vi hade även en picknick tur idag där Maya cykla hela vägen fram och tillbaks.

Nu skall jag ligga här och mysa och vänta på att Anita skall laga Scotska ägg som hon gillar att göra på Påsk : )



Over and out













3 kommentarer:

  1. Söta bilder på lilla cyklisten Maya!
    Kul att ni fick tag i vettiga grejor till mässan. Men hu, för att vara helt utan semester... ! Du är en eldsjäl, verkligen, och jag hoppas att det här kommer att bli riktigt riktigt bra med tiden!

    De skotska äggen blev jag enormt nyfiken på... VAD är det?!?!?

    SvaraRadera
  2. Synd bara att jag inte får till att lägga upp film här när hon cykla : )
    Skotska ägg är enkelt förklarat stooora köttbullar som man lagt ett kokt ägg i hehe

    SvaraRadera
  3. Låter halvgott... men är kanske supergott?!
    Du får väl trixa vidare med cykelfilmen! Vore skoj att se!

    SvaraRadera