onsdag 13 juni 2012

2 dagar på gymet

 Jag hade återhämtat mig fin, fint efter tävlingen och kände mig tip top på Måndagen men jag tycker det hör till att vila efter en tävling bara för att : )
Igår därimot så drog jag till gymet och hade sån god lust till att löpträna på bandet och detta just för att jag kände på tävlingen att det är här det blir riktigt tufft : ) Jag körde av en tuff  5km:are där jag ligger och matar i ett jämnt tempo i 15 min innan jag börjar piska på ordentligt med fartökning och intervaller med maxad stegring och det bandet jag gillar bäst här inne lyfter ruggigt högt så det är inte så länge jag klarar springa på max innan jag desperat trycker ner den igen och skippar efter luft hehehe. Efter löpningen springer jag in till gymets maskiner och kör varannan bencurl varannan benspark, här läger jag inte på mer vikter än att jag kan pumpa på med minst 15 rep i lite tempo och när det tar stopp så jag inte orkar mer så byter jag för att pumpa ur muskeln i nästa maskin för att sen byta igen, det blev 3 på varje maskin, efter detta joggade jag på vingliga ben bort till löpbandet igen för att springa bort mjölksyran i lungt tempo i 2 km, avsluta som vanligt med planka och stretsh.
Det där med att gå efter ett bestämt träningschema som jag tjatat om har inte passat mig så bra utan det har mer blivit träning efter dagsform, tid och framförallt lust som bestämt vad jag hittar på, jag brukar gå runt på jobbet och känna efter vad jag har lust att köra och idag lutade det åt att cykla upp till Delsjön och simma eftersom jag piska benen igår, men när jag kom hem så såg jag på Facebook att Kristinedals träningscenter hade fått in ett nytt löpband som skall stå på gymet fram till den 27/6 och dom ville gärna ha en utvärdering på vad vi tycker så detta blev jag så klart nyfiken på och ändra mig till att köra gympass lik förbannat : )
Detta löpband har ingen maskin som drar bandet utan det gör du själv med att springa som i ett hamsterhjul, syns dåligt på bilden men den är urgröpt och ju högr upp man sätter ner foten desto högre fart får man, detta skall likna den naturliga löpningen mycket mer än dom vanliga maskinerna och framför allt så är den mycket skonsam mot kroppen. det ända minuset var att det var svårt att hålla ett jämnt tempo en längre stund men det går säkert lättare med övning, det som var riktigt härligt var att den var underbar att köra sprint med och när du sakta ner så gjorde bandet det också presic som irl. Nu blev det 15 min på denna och efter några spurter var jag helt slut och det var nog pga gårdagens benpass. Jag gick sen över till rodden och körde ett ganska tufft 5km pass på den och sen vidare över till SkiErgen där jag brända av 2km i tufft tempo. Nu var jag ganska slut på energi efter nästan 1 tim tempokörning men kunde ju så klart inte låta bli att gå 3 ronder med sandsäcken innan jag joggade hem : )
Imorgon lutar det åt simning iallafall eller boot campen kanske något som jag helt glömt bort, ja vi får se men simningen måste bli högprioriterat nu i 2 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar